https://critoxium.com/shop/

Terkini

"Bukankah kecurigaan itu telah terbunuh ketika kita bersapa?"

Mesti ramai yang bengang kenapa Tun masih nak bawak DAP dalam kerajaan campuran.
Sini kau rapat sikit Amran nk cerita.

Tun dengan UMNO dah 22 tahun, dia tahu siapa yang boleh buat kerja, dan dia tahu siapa yang tak boleh buat kerja.

Dia pun dah pernah bekerja dengan DAP, PKR dan Amanah, so dia tau dalam setiap parti ni siapa yang boleh buat kerja, dan siapa yang tak boleh buat kerja.

Sekarang ni dia nk gabungkan orang-orang yg boleh buat kerja ni semua untuk bangunkan semula negara.

Kalau betul UMNO dan PAS ni serius nak pulihkan negara, rasanya dorang mesti akan setuju dengan cadangan Tun ni. Tapi sekarang kau nampak tak permainan parti agama dan bangsa ni?

Dorang bukan fikir rakyat sangat pun, yg dia fikir hanya dendam dan rasa benci dia terhadap DAP.

Kalau kau rasa DAP tu racist, bila dh sama-sama dalam kerajaan nanti tak boleh ke kau nak jinakkan dia? Kerusi kau bukan sikit. apa yang kau nak takutkan?

Lepas tu bila tak dapat apa yang dia nak, tak habis-habis nk mintak bubar parlimen. Ingat PRU tu buat guna duit mak bapak kau ke apa. Rakyat jugak yang nak kena tanggung. Dengan ekonomi negara tengah tak stabil, kau nk suruh membazir lagi 500-600 juta?

Sejujurnya dulu Amran pun pandang serong jugak dekat DAP. Tapi bila Amran kenal dengan geng-geng DAP yang betul-betul buat kerja, baru Amran nampak yang dalam DAP ni ada 2 puak. Puak yang betul nak buat kerja dan puak yang berperangai kominis suka menuntut benda yang bukan-bukan. Kalau semua dalam DAP ni racist macam apa yang diperkatakan, tak kan la Sastrawan Negara kita A.Samad Said tu pun boleh ikut DAP.

Korang yang asyik fikir buruk dekat DAP ni cuba la sekali kau berkawan dengan geng geng DAP yang betul-betul buat kerja ni, nanti kau nampak lah apa yang A.Samad Said dan Tun Mahathir tu nampak.

Bak kata Usman Awang, "Bukankah kecurigaan itu telah terbunuh ketika kita bersapa?". So, pergi la berkawan dulu. Kalau asyik nak mengasingkan diri je sampai mati la kau rasa curiga.

Yang benar
Amran bin Sukarjo
Ketua Pemuda DAPSY N9

Tiada ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.