Lazada 11.11 pecah rekod, lebih sejuta terjual dalam sejam
KUALA LUMPUR, 12 Nov — Promosi 11.11 Lazada pecah rekod apabila mencatatkan jualan lebih sejuta jualan dalam sejam pertama.
Jumlah yang dicatatkan dalam masa 13 jam itu mengatasi
rekod jualannya tahun lalu. Bungkusan pertama dijangka sampai ke tangan
pembeli pada pukul 1.20 petang semalam.
Lebih dikenali sebagai “Hari Bujang”, 11 November pada awalnya dipopularkan oleh syarikat e-dagang gergasi China, Alibaba Group sebagai hari membeli-belah pada 2009.
Tarikh itu kemudiannya dijadikan sambutan buat golongan bujang apabila “1” dijadikan sebagai simbol “seorang”.
Hari
ini, Alibaba dilaporkan mencatat ¥158.31 billion (RM93.68 billion) pada
sembilan jam pertama jualan. Angka itu meningkat 25 peratus berbanding
tahun lalu sebanyak ¥126.72 bilion.
Lebih dikenali sebagai “Hari Bujang”, 11 November pada awalnya dipopularkan oleh syarikat e-dagang gergasi China, Alibaba Group sebagai hari membeli-belah pada 2009.
Tiada ulasan
Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.