Terkini

Negara Yang Hilang Rohnya.


Oleh sakmongkolAK47

1. Bertanyakan Najib mengenai hala tuju umno ibarat mimpikan bidadari turun dari syurga tapi menjelma dalam mimpi kita sebagai jembalang yang menyeramkan.

2. Demikianlah saya melihat Awani kurang bijak menanyakan si tongong Najib mengenai hala tuju umno. Jenerasi tongong yang melahirkan jenerasi bahlul yang terkemudian.

3. Najib seorang penjenayah- mecuri wang SRC, felda, 1MDB, dll diharap menerangkan hala tuju umno? Umno sudah hilang akal kah? Baik tanyakan pemikiran seorang banduan di penjara Penor,Kuantan.

4. Berselindung disebalik prinsip kebebasan kewartawanan, apa yang dilakukan olih Awani ialah perpetuate the life of reactionary ideas yang diterbitkan olih minda Malay bourgeoisie, aristocrats dan neo feudalists macam Najib.

5. Bukankah pedoman mudah ialah jika hendak tau keadaan sebenar parti kita, kita tanya orang yang menentang kita? Pastinya bukan Najib.

6. Siapa Najib? Tidak lebih dari pembiak/stud dengan senyuman yang supercilious. Yang lahir dengan sudu perak diperolehi dari seorang yang mungkin telah mencetuskan 513.

7. Senyuman supercilious yang berlagak seolah2 dia lebih tahu dari orang lain. Kepala bapak aok! Dia tidak tahu lebih dari orang lain, wok.

8. Pandangan nya sudah pasti ditempa olih kehupan Melayu yang bourgeois. Mengapa mahu tanya dia mengenai pemulihan ekonomi? Dia tidak lulus pun dari Universiti Nottingham. Lebih baik tanya pakcik yang jual apam balik!

9. Seorang Matlaon yang berlenggang dilorong2 kuasa, tidak kisahkan tentang pisau pancung yang berada atas tengkuknya . Senyumlah wok sebelum kamu jatuh!

10. Maka siapa yang kita hendak tanya mengenai hala tuju umno?

11. Siapa yang hendak kita tanya? Orang tua Mahathir yang terus 'pretend' bahawa hanya dia yang bolih menyelamatkan Malaysia dengan bercakap semberono? Daun ketom mana dia tibai?

12. Tanya sijawa penerogo yang memecah rekod mempunyai dakwaan mahkamah yang paling banyak? Yang pernah kata pada seorang kawan 'baik kita berhenti cakap Inggeris. Letih lah'.

13. Tanya Wak Muhyi yang menyorok disebalik deklarasi dharurat yang palsu, yang telah merampas kuasa dari rakyat. Barang kita telah di curi. Kita nak tanya pencuri? Siapa yang bodoh?

14. Tanya KJ? Yang macam seorang 'keling mabuk' dengan jabuk yang tidak terurus. Seperti biasa berkelakuan seperti sikurap menyusur angin,playing the gallery. Seperti seorang jaguh kampung yang telah mengistiharkan dia sanggup menerima suntikan vaksin covid yang pertama. Hurrah!

15. Elok tu,biar dia kelahi dengan Bung Mokhtar yang juga mengistiharkan dia bersedia menerima suntikan viagra, eh vaksin covid yang pertama.

16. Atau mau tanya Hishamudin Hussein? Takut dia lebih senang menjawab mengenai permainan komputer yang terkini atau mengenai PS11? Ow Ow!

17. Faktanya dah takde dari kalangan pimpinan umno yang kita bolih tanya. Kebanyakan mereka adalah sampah sarap. Mereka menunggang harimau Malay supremacism buatan mereka sendiri dan tidak bolih turun dari tunggangan mereka.

18. Mereka yang bolih peduli sudah putus asa dan lepas tangan. Mereka yang sudah tidak peduli sudah meninggalkan umno. Yang mahu berbuat sesuatu seperti Tengku Razaleigh Hamzah disekat pada setiap peringkat oleh pimpinan bangsawan dan neo feudalists serta kucing kurap ahli2 bawahan.

19. Lihat sajalah- penyangak2 ini bukan sibuk bagaimana hendak menbangun negara tapi berkomplot dan berintrig mendapat kuasa.

20. Berintrig merebut kuasa bukan untuk melakukan kebaikan dan mahabbah umum,tapi untuk mengikis kekayaan negara hingga ke last kopek. Memberi mereka kuasa ibarat meletakkan musang menjaga reban ayam.

21. Pintu reban bukan saja terbuka luas, bahkan ter- robek kekal.

22. Bukan saja kekayaan negara kemarau, pelaburan asing pun lari. Beam me up Mr Scotty,no signs of law respecting life here.

23. Negara kita telah hilang roh nya dan dosa itu tidak tertebus.

24. Pukiwak2 ini ingat dosa mereka bolih di klorox dan mereka menjadi putih bersih. Lalu mereka memejamkan mata sembahyang tunggang terbalik tidak berani membuka mata. Kerana kalau membuka mata, akan nampak segala kejahatan yang telah menjadi barah meresapi tulang belulang.

25. Sementara itu orang Melayu kita terus membiak menuju kepupusan. Jadilah mereka jenerasi tolol. Menyangka pemimpin2 umno tadi akan melindungi mereka.

26. Semua amaran dan hujjah2 kita di ketepikan olih mereka yang berkuasa. Yang mendapat kuasa bukan dengan mandat rakyat tetapi dengan tipu muslihat dan membayar mahar/dowry politik.
Plot tanah yang belum terjual adalah plot pusara si ibu. Semua yang lain bolih di beli.

Tiada ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.